Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Testování vývojové dyspraxie u dětí a adolescentů bojových umění - judo a taekwondo
Hrbková, Lucie ; Kraus, Josef (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
Cílem práce je zhodnotit úroveň motorických dovedností u dětí a adolescentů věnujících se judu a taekwondu a zjistit, zda se úroveň motorických dovedností liší mezi dětmi s podezřením na riziko poruchy ADHD (z angl. Attention Deficit Hyperactivity Disorder) v porovnání s dětmi bez tohoto rizika. Dalším cílem je zhodnotit úroveň pozornosti a zjistit, zda koreluje s úrovní motorických dovedností. Studie se zúčastnilo celkem 65 probandů ve věku 9 - 13 let. Experimentální skupiny tvořily děti věnující se závodně judu (n = 35), děti věnující se závodně taekwondu (n = 19) a děti absolvující hodiny taekwonda v rámci tělesné výchovy a zájmového kroužku (n = 11). Pro zhodnocení motorických dovedností byl vybrán Test Movement Assessment Battery for Children 2. K odhalení podezření na riziko poruchy ADHD byl zvolen Test Go/NoGo a úroveň pozornosti byla vyšetřena pomocí Testu pozornosti d2. Signifikantní rozdíl ve prospěch judistů byl nalezen mezi výsledky motorických dovedností dětí a adolescentů v porovnání se závodní skupinou taekwondistů, kde p = 0,045 a také ve výsledcích jednotlivých komponent, a to v komponentě rovnováhy (p = 0,051). Signifikantní rozdíl byl nalezen v motorických dovednostech mezi dětmi s podezřením na riziko poruchy ADHD v porovnání s dětmi bez tohoto rizika ve skupině závodních a...
Speciálně pedagogická diagnostika a intervence u osob s vývojovou dyspraxií/vývojovou poruchou koordinace
Smékalová, Barbora ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce "Speciálně pedagogická diagnostika a intervence u osob s vývojovou dyspraxií/vývojovou poruchou koordinace" se v teoretické části snaží shrnout aktuální poznatky týkající se vývojové dyspraxie. Zaměřuje se především na informace z oblasti diagnostiky a intervence, které jsou využívané nebo by mohly být využitelné ve speciální pedagogice. Praktická část se věnuje současnému stavu diagnostiky vývojové dyspraxie v České republice. Pomocí dotazníků adresovaných pracovníkům pedagogicko- psychologických poraden se především snaží popsat současnou situaci týkající se diagnostiky vývojové dyspraxie. Zvláštní důraz je kladen na využitelnost testovací baterie Movement Assessment Battery for Children 2, která je v současné době ve světě jednou z nejrozšířenějších standardizovaných metod využívaných k diagnostice vývojové dyspraxie.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.